Oroszország: A Moszkvai metró jövője

Szeretettel köszöntelek a Oroszország és FÁK országok klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 713 fő
  • Képek - 721 db
  • Videók - 551 db
  • Blogbejegyzések - 180 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 114 db

Üdvözlettel,

Oroszország és FÁK országok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Oroszország és FÁK országok klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 713 fő
  • Képek - 721 db
  • Videók - 551 db
  • Blogbejegyzések - 180 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 114 db

Üdvözlettel,

Oroszország és FÁK országok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Oroszország és FÁK országok klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 713 fő
  • Képek - 721 db
  • Videók - 551 db
  • Blogbejegyzések - 180 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 114 db

Üdvözlettel,

Oroszország és FÁK országok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Oroszország és FÁK országok klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 713 fő
  • Képek - 721 db
  • Videók - 551 db
  • Blogbejegyzések - 180 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 114 db

Üdvözlettel,

Oroszország és FÁK országok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Hamarosan teljesen megváltozhat a moszkvai metró sémája, hisz a tervek szerint az elkövetkező pár évben kiépül egy második körmetró is, a mostanitól egy-két-három megállóval kintebb keresztezve a sugárirányú vonalakat. (A moszkvai metrón az átlagos megállótávolság jóval magasabb a budapestinél, 1800 méter körüli. Ez azt jelenti, hogy ott az átlagos távolság akkora, mint nálunk a leghosszabb szakasz, a Kőbánya-Kispest - Határ út közötti)

 

Az új körmetró csak a fejlesztések egyik eleme lenne, Moszkvában ennél jóval nagyszabásúb tervekben gondolkodnak. A márciusban bejelentett tervek alapján az új metróvonalak kiépítésének célja elsősorban az eddig a metróhálózatba nem bekapcsolt területek elérése: ma az orosz főváros lakosságának negyede, 2,4 millió ember nem a meglévő metróhálózat közelében él. Másfelől viszont az új vonalak tehermentesítő szerepet is ellátnak, különösen a már említett második harántoló vonal. Az immár belső gyűrűvé váló metró északi szakaszáról például 15.000 utas átterhelődését várják a külső gyűrűre. Óránként természetesen.

 

 

 

 

 

 

Az elképzelések szakítottak a 90-es évek végének pénhiányból fakadó könnyűmetró, mini-metró, monorail elképzelésivel. Az új vonalak mindegyik teljes értékű nehézmetró.

 

A rövidtávú (2015-ig tartó) fejlesztések ütemezése a moszkvai metró újságának márciusi számában, a harmadik oldalon megtekinthető. (mert ott ilyen is van ám, 1932-ben alapították)

 

Időben még messzebb tekintve pedig már óriási hálózatról beszélhetünk, a most felvázolt tervek hosszútávon 650 km metrót prognosztizálnak a 10 milliós orosz fővárosnak. Megépülésükkel szinte az összes, a metróhálózat kapcsán hiányos lefedettségű területet elfogja érni a hálózat. A tervekben megjelenik egy harmadik metrógyűrű is, ennek, és a többi távlati fejlesztésnek a kiépülése azonban várhatóan tovább fog húzódni a gazdasági nehézségek miatt.

 

 

 

 

Végezetül pedig álljon itt pár fontosabb adata a városon belüli utazásokból 56 %-al részesedő moszkvai metróhálózat mai állapotáról:

 

  • Vonalak száma: 12

 

  • Hálózat hossza: 293 km

 

  • Állomások száma: 177

 

  • Legmélyebb állomás mélysége: 84 m

 

  • Napi utasszám: 7 millió átlagosan (9,5 millió a legterheltebb napokon)

 

  • Éves utasszám: 2,573 milliárd

 

  • Mozgólépcsők száma: 631

 

  • Leghosszabb mozgólépcső: 126 m

 

  • Kocsiszínek száma: 15

 

  • Kocsik száma: 4428

 

  • Átlagos szerelvényszám naponta: 9915

 

  • Átlagsebesség. 41,7 km/h

 

  • Alkalmazottak száma. 34.792

 

(A fejlesztési ábrák a mosmetro.livejournal.com oldalról származnak, a mai hálózat ábráját Jurij Popov rajzolta) 

Címkék: jövő metro moszkva terv

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Kentk Mille írta 2 hete a(z) Állami követelések a vállalkozásokkal szemben fórumtémában:

Valahogy ráakadtam egy cikkre, amely úgy tűnik, nagyon jól...

Kentk Mille írta 2 hete a(z) Állami követelések a vállalkozásokkal szemben fórumtémában:

Véleményem szerint ennek a problémának több aspektusa...

Kentk Mille írta 2 hete a(z) Állami követelések a vállalkozásokkal szemben fórumtémában:

Nemrég olvastam a hírt és teljesen ledöbbentem. Hogy ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu