Oroszország: Hogyan utaznak az oroszok a városokban

Szeretettel köszöntelek a Oroszország és FÁK országok klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 713 fő
  • Képek - 721 db
  • Videók - 551 db
  • Blogbejegyzések - 180 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 114 db

Üdvözlettel,

Oroszország és FÁK országok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Oroszország és FÁK országok klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 713 fő
  • Képek - 721 db
  • Videók - 551 db
  • Blogbejegyzések - 180 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 114 db

Üdvözlettel,

Oroszország és FÁK országok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Oroszország és FÁK országok klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 713 fő
  • Képek - 721 db
  • Videók - 551 db
  • Blogbejegyzések - 180 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 114 db

Üdvözlettel,

Oroszország és FÁK országok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Oroszország és FÁK országok klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 713 fő
  • Képek - 721 db
  • Videók - 551 db
  • Blogbejegyzések - 180 db
  • Fórumtémák - 35 db
  • Linkek - 114 db

Üdvözlettel,

Oroszország és FÁK országok klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Oroszország nagy ország. Mint tudjuk. Vagyis dehogy tudjuk. Szerintem egy olyan magyarnak, aki nem járt Oroszországban, fogalma sem lehet arról, micsoda távolságok vannak ebben az országban. Persze mindenki tudja, hogy Moszkva-Vlagyivosztok az nyolc nap és hogy Moszkvában több mint tízmillió ember él. Ráadásul a városokban azzal a biztos tudattal építkeznek, hogy nem fognak kifogyni a helyből. A panelrengetegek sokkal szellősebbek, mint nálunk, unos-untalan megszakítja őket egy nagyobbacska tér vagy park. De ezeket a nagyságokat megtapasztalni, az embernek a saját bőrén megérezni, sokszor félelmetes érzés. 

 

A rövid ám annál emelkedettebbre sikerült bevezető után, mégsem Oroszország történelmi-, kulturális- vagy földrajzi-nagyságairól lesz szó, hanem a távolságok legyőzésének egy sajátos formájáról a marsrutkázásról, mellyel a kis distanciákat gyűrik le az hétköznapi orosz emberek, és a szegény turisták.

 

A marsrutka magyar nevén iránytaxi. Tulajdonképpen egy olyan mikrobuszról van szó, amely egy megadott útvonalon közlekedik, és ezen az útvonalon kis túlzással bárhol leinthető, és bárhol le is lehet szállni róla. A marsrutkák átalakított, legtöbbször gázüzemű mikrobuszok, ahol a helykihasználásnak egy igen magas fokára értek el. A megszokott kilenc helyett járművekben legalább tizennégy szék van, és ha engedékeny a sofőr (mindig az), pár embernek állva is lehet utazni.

Moszkvában a marsrutka a méltán híres metróhálózat miatt kissé háttérbe van szorulva. Inkább területileg, mint nagyságrendileg. A belvárosban nem is nagyon lehet találkozni velük, de az egyes külvárosi megállókon már komoly marsrutka-állomások vannak, kihasználva a külvárosokba, Podmoszkovije-be tartó embertömegben rejlő vásárlóerőt. Péterváron viszont már a Nyevszkijen is találkozhatunk marsrutkákkal. A metróval nem rendelkező városok többségének tömegközlekedése pedig szinte teljes egészében ezekre a féllegális vállalkozásra épül.

 

A marsrutka-sofőr egyébként egy igen érdekes faj. Ellentétben az olyan tévhitekkel, hogy a férfiak képtelenek egyszerre több dologgal foglalkozni, neki legalább három-négy feladata is van. (persze lehet, hogy tulajdonképpen ez egy dolog, mégpedig a marsrutka-vezetés). Szóval a sofőrnek túl kell élnie az amúgy eszement orosz közlekedést, képesnek kell lennie figyelnie az út mentén felszállási szándékukat jelző emberekre, emellett egyben pénztárosnak is kell lennie. Mondjuk ez utóbbi feladatában egy kicsit mindenki részt vesz. A hátul ülők viteldíját előreadják, az anyósülésen ülő utas, sokszor tölti be átmenetileg a polc szerepét, ha a főnöknek véletlenül legalább az egyik kezére szüksége van a vezetéshez. (házi feladat, próbáljunk meg – könnyítésképp forintban dolgozva – adjunk vissza kezünkbe nyomott tízezresből úgy, hogy három száznyolcvan forintos jegyet akarnak tőlünk venni, Budapest belvárosában autózva.)

 

Én egyébként sokáig meg voltam győződve arról, hogy a marsrutkán, ha többen szállnak fel, simán lehet bliccelni. Képtelenségnek gondoltam, hogy ennyi dolog mellett még azt is képes valaki számolni, hogy hányan fizettek. (főleg, hogy a pénz előszedésével, esetleg kiszámolásával egyáltalán nem szokás sietni, nem ritka, hogy két „megállón” is túl van már a busz, mikorra előreér a pénz.) Természetesen tévedtem. Ha túl sokáig nem érkezik a viteldíj, egy barátságtalan „mindenki fizetett?!” felkiáltással sürgetik a lassú utast. Többek között a sofőr marconaságának köszönhetően ez mindig hatni szokott.

 

És, hogy miért akarnak az emberek ilyen extrém körülmények között utazni? Egyrészt, mert sokszor nincs más, másrészt, a marsrutkával egész olcsón meg lehet oldani a közlekedést. A jegyárak nyolc rubel körül kezdődnek és én személy szerint nem találkoztam ötven rubelnél drágábbal. Ez utóbbi pedig már nem is városon belüli, hanem „környező kisvárosba” szólt. Tehát ha Oroszországban járunk bátran használjuk ezt a sajátos közlekedési eszközt. Felejthetetlen élményben lesz részün.

 

további cikkek: oroszorszag.blog.hu

Címkék: marsrutka orosz utazás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 15 éve

Kedves Vagyim, ez egy közösségi, közösen (általad is) szerkeszthető portál.
Azért indítottam ezt a klubot, mert szeretem Oroszországot és az oroszokat, szeretnék segíteni abban, hogy közelebb kerüljön a magyarokhoz. Örülök is, ha beírsz te is, hisz legalább annyira a tiéd ez a klub, mint a többi klubtagé. Tetszik nagyon ez a fenti cikk, nagyon életszerű. Nekem is volt benne részem.
Itt a cikk alján szerepel a kérdéses link, ahonnan származik és ahol több hasonló cikk található a témában. A linkek közt is szerepeltetem az oroszorszag.blog.hu-t a klublinkekben, mint érdekességek...
Szivesen veszem a további kritikáidat, javaslataidat. Fórumot is indíthatsz érdekesebb témákról. Jó lenne több orosz-magyar társat is meghívni a klubba, hogy érdemben beszélgethessünk.
BÚÉK

Válasz

Kemény Vagyim üzente 15 éve

aha, de az nem derül ki, hogy ezt a cikket ki írta. egyszerűbb lenne kedves klári beírni, hogy az oroszorszag.blog.hu -rol van atmasolva, vagy egyszeruen a linket beirni.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Kentk Mille írta 1 hete a(z) Állami követelések a vállalkozásokkal szemben fórumtémában:

Valahogy ráakadtam egy cikkre, amely úgy tűnik, nagyon jól...

Kentk Mille írta 1 hete a(z) Állami követelések a vállalkozásokkal szemben fórumtémában:

Véleményem szerint ennek a problémának több aspektusa...

Kentk Mille írta 1 hete a(z) Állami követelések a vállalkozásokkal szemben fórumtémában:

Nemrég olvastam a hírt és teljesen ledöbbentem. Hogy ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu