Szeretettel köszöntelek a Oroszország és FÁK országok klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Oroszország és FÁK országok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Oroszország és FÁK országok klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Oroszország és FÁK országok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Oroszország és FÁK országok klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Oroszország és FÁK országok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Oroszország és FÁK országok klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Oroszország és FÁK országok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Oroszország bejelentette, hogy 2010. december 31-én, közép-európai idő szerint másfél órával éjfél előtt elkezdte a kőolaj vezetékes szállítását Kínába a Kelet-Szibéria-Csendes-óceán vezetéken (ESPO).
Így Oroszország, Európa és a világ legnagyobb olajexportőre 2011. január 1-től vezetéken szállítja Kínába a fosszilis energiahordozót. Európa versenybe került.
Korábban csak jóval nagyobb szállítási költséggel, vasúton volt lehetséges az ilyen irányú export. A tervek szerint idén 15 millió tonna kőolaj érkezik a világ legnépesebb országába ezen az úton.
A Szkovorodinó-Daking kőolavezeték kiépítésének költségét, körülbelül 18,7 milliárd eurót (25 milliárd dollárt) nagyrészt Kína előlegezte meg szállítójának. A két ország külön-külön kezdte meg a vezeték építését, amit az Amur folyó felett kötöttek össze.
A vezeték jelenlegi hossza 2700 kilométer, amit azonban 2013-ig tovább építenek Kína ipari övezetei felé, és tervezett 4070 kilométeres véghosszúságával a világ leghosszabb kőolajvezetéke lesz. Mindkét ország mérföldkőnek tekinti az új export-import relációt lehetővé tevő szállítási útvonal megnyitását. Zang Sibin, a Petro China kőolaj-divizíójának vezetője szerint a próbaüzem jól sikerült, és a rendszert a májusi hó- és jégolvadás fogja igazán tesztelni.
A vezeték jelentőségét európai szempontból se alul-, se túlbecsülni nem szabad. Hosszú távon az Európai Unió egyre inkább versenyezni kényszerül majd Oroszország kőolaj-, és egyszer talán földgázkincseiért is. A verseny azonban egyelőre csak a kőolaj területén, és csak egyes marginális mezőkön érvényesül, hiszen a kérdéses kelet-szibériai területről az Európai Unióba szállítani mindenképpen igen költséges volna.
A földgázvezetékek versenye csak akkor törhet ki, ha Oroszország a már meglévő vezetékes infrastruktúrájával nem képes megfelelő áron hosszú távú európai üzleteket kötni, hiszen a kínai vevőknek a még meg nem lévő infrastruktúra költségét is meg kell fizetnie.
|
|
Andreaa Ferrason írta 1 napja a(z) KERKI-s élményeink - téged mi fűzött ehhez a moszkvai épülethez? fórumtémában:
Sprunki Game is an imaginative fan-made Incredibox mod ...
2048 Cupcakes írta 4 hete a(z) Hogyan hozhatunk létre saját weboldalt az internetes kereskedelemhez? fórumtémában:
https://earntodie.co
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!